Սյունիքի միջնակարգ դպրոցը մասնակցեց << Լավագույն կանաչ նախագիծ>> մրցույթին:Անմիջապես ստեղծվեց 20 հոգանոց թիմ << Ծիածան>> անվանումով, որի գույներն էլ խորհրդանշում են առկա էկոլոգիական հիմնախնդիրները:Թիմը սկսեց իր գործունեությունը ուսմասվար Աշխեն Իսրայելյանի և քիմիայի ուսուցչուհի Նելլի Զաքարյանի ղեկավարությամբ: Ստեղծեցին նախագիծ <<Միտք սերմանելը նույնն է, թե ծառ տնկես>> խորագրով: Այն կոչված է շրջակա միջավայրը պահպանելու և մեր օգնությունը ցուցաբերելու մայր բնությանը: Նախագծում վերհանված է համայնքում առկա էկոլոգիական խնդիրները, բերվել են էկոլոգիական հիմնախնդիրների առաջացման հավանական պատճառները և բերվել է այդ խնդիրների լուծման հնարավոր եղանակները. որոնք են՝
1.Բնակչությանը իրազեկել հողի սխալ մշակման հետևանքների մասին և նրանց առաջարկել հողի մշակման ճիշտտարբերակներ: Կենսաբանական օրենքների ճանաչումը կենդանի բնությունը կառավարելու, մարդկությանբարօրության համար այն փոփոխելու լայն հեռանկարներ է բացում :
2.Իրականացնել ծառատունկ. այս տարածքում հատկապես պետք է տնկել այնպիսի ծառեր, որոնք կլանում ենօդի փոշին և ծանր մետաղները:
3.Տեսական գիտելիքները կիրառել գործնականում և գործով ցույց տալ հիվանդությունների,վնասատուների,մոլախոտերի դեմ պայքարի միջոցներ:
4.Պարբերաբար անցկացնել հանդիպումներ, սեմինարներ և այս ամենի շրջանակներում առաջարկելվնասատուներից ազատվելու, բերքատվությունը բարձրացնելու, էռոզիայից խուսափելու այլընտրանքայինկիրառելի մեթոդներ:
5.Խելամիտ մոտեցումներ ցուցաբերել կենցաղային թափոնների կառավարման խնդրին:
Այնուհետև նախագիծը ներկայացրին համայնքապետին և համայնքի բնակչությանը: Համայնքում թափոններիկառավարման համար ստեղծվեց պատասխանատու մի խումբ, իրականացրինք շաբաթօրյակ դպրոցի հարակիցտարածքում և համայնքի այն տարածքներում որտեղ աղբի կուտակում էր նկատվում՝ հավաքելով կենցաղայինթափոնները և կատարելով ծառատնկումներհատկապես այնպիսի ծառատեսակներ, որոնք կլանում են ծանր մետաղները և օդի փոշին՝ ակացիաներ, բարդիներ: Թափոններից առանձնացրինք պլաստիկ շշերն ու տարրաները և կիրառեցիք որպես ծաղկամաններ, ցանկապատեցինք նորատունկ ծառերի շրջակայքը: Այս խումբըկազմակերպեց բնապահպանական քարոզարշավ և իրազեկեց տեղի բնակիչներին, թե ինչպես պետք էտեսակավորել թափոնները, բնակիչներին բաժանեցին բուկլետներ <<Միտք սերմանելը նույնն է, թե ծառտնկես>> խորագրով:Համայնքի բնակիչներին կոչ արեցինք չայրել աշնան թափված տերևները և խոտերը,տեղեկացնելով , որ այրման ժամանակ գոյանում են թունավոր նյութեր, այդ թվում՝ ազոտի և ծծմբի օքսիդներ,ածխաթթու գազ, որոնք աղտոտում են մթնոլորտային օդը, հողը, կուտակվում են բույսերում, այստեղից էլ անցնումմարդուն:Այսպիսով մենք իրականացրինք այն աշխատանքները, որոնք կախված էր մեզնից, օրինակ ծառայեցինքբնակիչներին, որպեսզի նրանք էլ հետևեն մեր աշխատանքներին: Եվ վերջապես յուրաքանչյուր մարդ պետք է հասկանա, որ եթե մարդն ապրի բնության բարիքները քամելու միջոցով, հանուն իր հաճույքների, ապա նակդատարկի ապագան:
1.Բնակչությանը իրազեկել հողի սխալ մշակման հետևանքների մասին և նրանց առաջարկել հողի մշակման ճիշտտարբերակներ: Կենսաբանական օրենքների ճանաչումը կենդանի բնությունը կառավարելու, մարդկությանբարօրության համար այն փոփոխելու լայն հեռանկարներ է բացում :
2.Իրականացնել ծառատունկ. այս տարածքում հատկապես պետք է տնկել այնպիսի ծառեր, որոնք կլանում ենօդի փոշին և ծանր մետաղները:
3.Տեսական գիտելիքները կիրառել գործնականում և գործով ցույց տալ հիվանդությունների,վնասատուների,մոլախոտերի դեմ պայքարի միջոցներ:
4.Պարբերաբար անցկացնել հանդիպումներ, սեմինարներ և այս ամենի շրջանակներում առաջարկելվնասատուներից ազատվելու, բերքատվությունը բարձրացնելու, էռոզիայից խուսափելու այլընտրանքայինկիրառելի մեթոդներ:
5.Խելամիտ մոտեցումներ ցուցաբերել կենցաղային թափոնների կառավարման խնդրին:
Այնուհետև նախագիծը ներկայացրին համայնքապետին և համայնքի բնակչությանը: Համայնքում թափոններիկառավարման համար ստեղծվեց պատասխանատու մի խումբ, իրականացրինք շաբաթօրյակ դպրոցի հարակիցտարածքում և համայնքի այն տարածքներում որտեղ աղբի կուտակում էր նկատվում՝ հավաքելով կենցաղայինթափոնները և կատարելով ծառատնկումներհատկապես այնպիսի ծառատեսակներ, որոնք կլանում են ծանր մետաղները և օդի փոշին՝ ակացիաներ, բարդիներ: Թափոններից առանձնացրինք պլաստիկ շշերն ու տարրաները և կիրառեցիք որպես ծաղկամաններ, ցանկապատեցինք նորատունկ ծառերի շրջակայքը: Այս խումբըկազմակերպեց բնապահպանական քարոզարշավ և իրազեկեց տեղի բնակիչներին, թե ինչպես պետք էտեսակավորել թափոնները, բնակիչներին բաժանեցին բուկլետներ <<Միտք սերմանելը նույնն է, թե ծառտնկես>> խորագրով:Համայնքի բնակիչներին կոչ արեցինք չայրել աշնան թափված տերևները և խոտերը,տեղեկացնելով , որ այրման ժամանակ գոյանում են թունավոր նյութեր, այդ թվում՝ ազոտի և ծծմբի օքսիդներ,ածխաթթու գազ, որոնք աղտոտում են մթնոլորտային օդը, հողը, կուտակվում են բույսերում, այստեղից էլ անցնումմարդուն:Այսպիսով մենք իրականացրինք այն աշխատանքները, որոնք կախված էր մեզնից, օրինակ ծառայեցինքբնակիչներին, որպեսզի նրանք էլ հետևեն մեր աշխատանքներին: Եվ վերջապես յուրաքանչյուր մարդ պետք է հասկանա, որ եթե մարդն ապրի բնության բարիքները քամելու միջոցով, հանուն իր հաճույքների, ապա նակդատարկի ապագան:
No comments:
Post a Comment